*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
Objective-C, Nesne Tabanlı Programlama (OOP) alanında oldukça önemli bir role sahip bir programlama dilidir. Bu dil, sınıflar ve nesneler kullanarak programlama yapmayı sağlar. Sınıflar, bir seferde birden fazla nesne yaratmak için bir şablon veya tasarım gibi davranır. Nesneler ise sınıflardan türetilir ve mümkün olan en iyi kodlama yöntemi olan nesne yönelimli programlama prensiplerinde çalışır.
Objective-C, C Programlama Dilinin bir üst kümesi olarak çıkarıldı. Bu dilinizi, C kodlarını include (dahil etmek) ederek ve Objective-C syntaxına uygun şekilde değiştirerek kullanabilirsiniz. Objective-C, özellikle Apple'ın yazılım geliştirmede sıklıkla kullandığı bir dildir.
Objective-C Sınıfları ve Nesneleri
Nesne yönelimli programlama, programın nesnelerin (sınıflardan üretilen objelerin) kullanıldığı bir programlama paradigm olmasına dayanır. Nesne yönelimli programlama, üç temel prensibe dayanır:
Encapsulation (Kapsülleme): Bir nesnenin, verileri tuttuğu gibi yönetmenizi sağlayan bir prensip olan Kapsülleme, verilerin bütünlüğünü ve programın güvenliğini korur.
Inheritance (Kalıtım): Kalıtım bir sınıfın, Kenar Geometrisi isimli bir sınıfın özelliklerini kullanarak bir Kare sınıfını türettiğiniz durumlarda kanıtlanan geleneği takip eder.
Polymorphism (Çok Biçimlilik): Polimorfizm bir sınıf olarak türlerin ve performansın kullanımına izin verir. Böylece, daha az kod yazarak ve daha dinamik programlar oluşturmanızı sağlar.
Objective-C de Bu Temel Prensipleri Nasıl Uygular?
Objective-C, bu temel prensipleri uygulamak için sınıflar ve nesneler kullanır. Sınıflar, bir seferde birden fazla nesne yaratmak için kullanılan bir şablon ya da tasarım gibi davranır.
Sınıflar olduğu gibi nesneler de vardır. Sınıflar, özelliklerle (members) ve işlevlerde (methods) belirleyebilir. Özellikler özellikleri ifade ederken, metotlar sınıfın neler yapabileceğini belirler.
Sınıfların özellikleri, sınıfın özelliklerinde (class-defined properties) bulunur. Özellikler, sınıfın nesnesinde tutulur. Nesne oluşturduğunuzda, bu özelliklerin bir parçası olan değerler varsayılan olarak atanır.
Objective-C, Kalıtım ve Polimorfizm'i uygulamak için Objective-C'de sınıf tanımları birbirine bağlanabilir. Bu bölümde, Class B tarafından Class A'dan kalıtılan bir sınıf tanımı gösterilir:
@interface ClassA:NSObject
// özellikler ve metotlar
@end
@interface ClassB:ClassA
// özellikler ve metotlar (ClassA'dan kalıtılanlar dahil)
@end
Sık Sorulan Sorular
Objective-C nesnesi çöp toplama sistemine sahip midir?
Evet, Objective-C nesne tabanlı dil çöp toplama sistemine sahiptir.
Objective-C'de bir nesnenin atanması ne demektir?
Objective-C'de bir nesneyi atanması, bir nesneye bir değişkenin veya bellek alanının verilmesidir.
Objective-C'de metodun geçersiz kılınması ne demektir?
Objective-C’de bir sınıftaki bir metodu, bir methodun geçersiz kılınması adı verilen bir işlemle başka bir metodun tanımı ile değiştirebilirsiniz. Başka bir deyişle, bir metodun davranışını bir alt sınıftaki bir metodla değiştirmek mümkündür.
Sonuç
Objective-C nesne yönelimli programlama dilinde uygun bir özel ihtiyaç için gereken özelliklerin listesi içinde yer almaktadır. Sınıf şablonunu, nesne tanımını, özellikleri ve yöntemleri tasarlamak için ideal bir dil olarak kullanılabilir. Bu nedenle, Objective-C programlama dilini öğrenmek, kodlama temelleri ve nesne yönelimli programlama konusunda uzmanlaşmak isteyen herkes için iyi bir seçimdir."
Objective-C, Nesne Tabanlı Programlama (OOP) alanında oldukça önemli bir role sahip bir programlama dilidir. Bu dil, sınıflar ve nesneler kullanarak programlama yapmayı sağlar. Sınıflar, bir seferde birden fazla nesne yaratmak için bir şablon veya tasarım gibi davranır. Nesneler ise sınıflardan türetilir ve mümkün olan en iyi kodlama yöntemi olan nesne yönelimli programlama prensiplerinde çalışır.
Objective-C, C Programlama Dilinin bir üst kümesi olarak çıkarıldı. Bu dilinizi, C kodlarını include (dahil etmek) ederek ve Objective-C syntaxına uygun şekilde değiştirerek kullanabilirsiniz. Objective-C, özellikle Apple'ın yazılım geliştirmede sıklıkla kullandığı bir dildir.
Objective-C Sınıfları ve Nesneleri
Nesne yönelimli programlama, programın nesnelerin (sınıflardan üretilen objelerin) kullanıldığı bir programlama paradigm olmasına dayanır. Nesne yönelimli programlama, üç temel prensibe dayanır:
Encapsulation (Kapsülleme): Bir nesnenin, verileri tuttuğu gibi yönetmenizi sağlayan bir prensip olan Kapsülleme, verilerin bütünlüğünü ve programın güvenliğini korur.
Inheritance (Kalıtım): Kalıtım bir sınıfın, Kenar Geometrisi isimli bir sınıfın özelliklerini kullanarak bir Kare sınıfını türettiğiniz durumlarda kanıtlanan geleneği takip eder.
Polymorphism (Çok Biçimlilik): Polimorfizm bir sınıf olarak türlerin ve performansın kullanımına izin verir. Böylece, daha az kod yazarak ve daha dinamik programlar oluşturmanızı sağlar.
Objective-C de Bu Temel Prensipleri Nasıl Uygular?
Objective-C, bu temel prensipleri uygulamak için sınıflar ve nesneler kullanır. Sınıflar, bir seferde birden fazla nesne yaratmak için kullanılan bir şablon ya da tasarım gibi davranır.
Sınıflar olduğu gibi nesneler de vardır. Sınıflar, özelliklerle (members) ve işlevlerde (methods) belirleyebilir. Özellikler özellikleri ifade ederken, metotlar sınıfın neler yapabileceğini belirler.
Sınıfların özellikleri, sınıfın özelliklerinde (class-defined properties) bulunur. Özellikler, sınıfın nesnesinde tutulur. Nesne oluşturduğunuzda, bu özelliklerin bir parçası olan değerler varsayılan olarak atanır.
Objective-C, Kalıtım ve Polimorfizm'i uygulamak için Objective-C'de sınıf tanımları birbirine bağlanabilir. Bu bölümde, Class B tarafından Class A'dan kalıtılan bir sınıf tanımı gösterilir:
@interface ClassA:NSObject
// özellikler ve metotlar
@end
@interface ClassB:ClassA
// özellikler ve metotlar (ClassA'dan kalıtılanlar dahil)
@end
Sık Sorulan Sorular
Objective-C nesnesi çöp toplama sistemine sahip midir?
Evet, Objective-C nesne tabanlı dil çöp toplama sistemine sahiptir.
Objective-C'de bir nesnenin atanması ne demektir?
Objective-C'de bir nesneyi atanması, bir nesneye bir değişkenin veya bellek alanının verilmesidir.
Objective-C'de metodun geçersiz kılınması ne demektir?
Objective-C’de bir sınıftaki bir metodu, bir methodun geçersiz kılınması adı verilen bir işlemle başka bir metodun tanımı ile değiştirebilirsiniz. Başka bir deyişle, bir metodun davranışını bir alt sınıftaki bir metodla değiştirmek mümkündür.
Sonuç
Objective-C nesne yönelimli programlama dilinde uygun bir özel ihtiyaç için gereken özelliklerin listesi içinde yer almaktadır. Sınıf şablonunu, nesne tanımını, özellikleri ve yöntemleri tasarlamak için ideal bir dil olarak kullanılabilir. Bu nedenle, Objective-C programlama dilini öğrenmek, kodlama temelleri ve nesne yönelimli programlama konusunda uzmanlaşmak isteyen herkes için iyi bir seçimdir."
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle