• 0216 488 01 91
  • destek@sonsuzbilgi.com.tr

Danışmanlık Web Sitesi

Onlarca Danışmanlık Web Sitesinden Biri Mutlaka Size Göre!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


Konstruktor Çeşitleriyle Nesne Yönelimli Programlama Nasıl Yapılır?

Adı : Konstruktor Çeşitleriyle Nesne Yönelimli Programlama Nasıl Yapılır?

Nesne yönelimli programlama (OOP), kodlarınızın daha düzenli, anlaşılır ve genişletilebilir olmasını sağlayan bir programlama paradigmasıdır. OOP, birçok farklı özellik içerir ancak bu yazıda konumuz konstruktor ve çeşitleri olacaktır. Bu yazıda, Nesne Yönelimli Programlama nasıl yapılır, konstruktorlar nedir, farklı türleri nelerdir ve nasıl kullanılır, örnekler vererek anlatacağız.

####Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

OOP, programlamanın nesne adı verilen temel öğelerle yapıldığı bir paradigmadır. Bir nesne, belli bir amacı yerine getiren veri ve davranışların birleşimidir. Örneğin, bir araba bir nesnedir ve içinde bulunan motor, tekerlekler, vitese takımı, frenler vb. verilerle birlikte hareket edebilir. Bu nesne, önceden tanımlanmış bir dizi özellik(üye değişkenleri) ve davranışlar(üye fonksiyonları) içerir. OOP, bu nesneler arasındaki etkileşimlerin yönetilmesine odaklanır. OOP, programlamada sınıflar, nesneler, yöntemler, kalıtım ve geri çağrılar gibi farklı kavramları içerir.

#### Konstruktor Nedir?

Bir sınıfın bir nesnesi oluşturulduğunda,hafızada iç içe geçmiş tüm veri yapıları hafızada yer eder. Bu veri yapıları için varsayılan değerler atanmış olsalar bile, programcı tarafından özel bir değer atama işlemi yapılması gerekir. İşte bu sürece \"konstrüktör neticesinde bir sınıfın nesnesini bellekte oluşturma\" denir. Konstrüktörler, yeni bir nesneyi başlatmak ve özelliklerini ayarlamak için kullanılır. Konstruktorlar, sınıf nesnesi yaratıldığında otomatik olarak çağrılan özel metodlardır.

#### Konstruktor Çeşitleri Nelerdir?

1.Default Constructor
2.Parametreli Constructor
3.Copy Constructor
4.Constructor Overloading
5.Varsayılan ve Parametreli Constructor Kullanımı

#### Default Constructor

Varsayılan yapıcı metot, sınıfın özel bir yapılandırıcı metot kullanılmadan tanımlandığında otomatik olarak çağrılan yapıcı metottur. Kodlu bir gövdeye sahip olmasa da, otomatik olarak tüm üye değişkenlerine varsayılan değerler atanır. Bu nedenle, ayarlamaları yapmadan önce bir sınıfın nesnesini oluşturabilirsiniz. Örneğin, C++ dilinde varsayılan yapılandırıcıyı kullanarak bir sınıf nesnesini oluşturabilirsiniz:

```C++
class Araba
{
public:
int hız; //üye değişkeni
Araba(): hız(0) {}; //varsayılan yapıcı metot
};
```

Yukarıdaki kod, Araba sınıfının bir nesnesini otomatik olarak hız değişkenine atanmış varsayılan değer ile oluşturacaktır.

#### Parametreli Constructor

Parametreli bir yapılandırıcı metot, nesneleri önceden tanımlanmış değerlere göre yapmak için bir parametre listesi kullanır. Bu, her nesne için farklı bir varsayılan değer atanabileceği anlamına gelir. Örneğin, Araba sınıfı için parametreli yapıcı metot aşağıdaki gibi olabilir:

```C++
class Araba
{
public:
int hız; //üye değişkeni
Araba(int h): hız(h) {}; //parametreli yapıcı metot
};
```

Yukarıdaki kod, Araba sınıfının bir nesnesini hız değişkenine atanmış değer ile oluşturacaktır.

#### Copy Constructor

Bir nesnenin bir kopyasını oluşturmak için bir kopyalayıcı yapıcı metot kullanılır. Bu, orijinal nesnenin tamamımıyla aynı özelliklerine sahip yeni bir nesne oluşturmak için kullanılır. Burada kullanılan kopyalayıcı yapıcı metot, bir nesneyi ve değerlerini parametre olarak aldıktan sonra özellikleri kopyalar. Örneğin:

```C++
class Araba
{
public:
int hız;
Araba(int h) : hız(h) {};//Parametreli Constructor
Araba(const Araba& other) : hız(other.hız) {} //Copy Constructor.
};
```

Yukarıdaki kodda, kopyalayıcı yapıcı, diğer Araba nesnesinin hızını yeni nesneye kopyalar.

#### Constructor Overloading

Constructor Overloading, birden fazla yapıcı metot tanımlama yöntemidir. Bu, aynı sınıfın farklı seçeneklerine sahip çeşitli nesneler için farklı yapılandırıcı metodlar oluşturmak için kullanılır. Farklı sayıda parametrelere ve parametrelerin farklı tiplerine sahip birden fazla yapılandırıcı metot kullanılabilir.

```C++
class Araba
{
public:
int hız;
Araba() : hız(0) {} //varsayılan yapıcı metot
Araba(int h) : hız(h) {} //parametreli yapıcı metot
Araba(const Araba& other) : hız(other.hız) {} //copy constructor
};
```

Yukarıdaki kod, Araba sınıfı için varsayılan yapıcı, parametreli yapıcı ve kopyalayıcı yapıcı kullanarak constructor overloading uygulandığını göstermektedir.

#### Varsayılan ve Parametreli Constructor Kullanımı

Normalde, bir nesneyi create ettiğiniz zaman, sınıfın varsayılan olan yapıcı metodu çağrılır. Eğer bu sınıfın varsayılan yapıcı metodu tanımlanmazsa, C++ otomatik olarak varsayılan yapıcı metodu atar. Fakat, eğer sınıfınız için farklı varsayılanlıklar belirleyecekseniz, o zaman varsayılan yapıcı metot yerine parametreli yapıcı metot kullanılır. Nasıl kullanabileceğinize dair bir örnek:

```C++
class Araba
{
public:
int modelYili;
string marka;
Araba(){
modelYili= 2010;
marka= \"Mercedes\";
}
Araba(int yr, string brnd){
modelYili= yr;
marka= brnd;
}
};
```

Yukarıdaki kodda, Varsayılan constructor sınıf nesnesi için bir varsayılanlık değeri üretir. Parametreli yapıcı metot ise nesne oluşturulurken parametreleri alır ve belirlediğiniz değerlere göre nesne oluşturur.

#### Uygulamalarda Konstruktorlar

Konstruktor kullanımı, birçok farklı yerde karşımıza çıkar. Örneğin, bir nesne veri yapısında yeni bir nesne oluşturmak veya bir dosya işlemede veriler okunurken nesneyi hazırlamak için kullanılabilir. Ayrıca, OOP uygulamaları, büyük projelerde kodun daha okunaklı, anlaşılabilir hale getirilmesine yardımcı olan konstruktor kullanımı için farklı yöntemler içerir.

### Sık Sorulan Sorular

1. Konstruktorlar ne işe yarar?

Konstruktorlar, yeni bir nesneyi başlatmak ve özelliklerini ayarlamak için kullanılır.

2. Konstruktor kullanmadan nesne oluşturulabilir mi?

Evet, konstruktor kullanmadan nesne oluşturulabilir ancak varsayılan değerler atanır.

3. Farklı konstruktorlar tanımlamak için ne yapabilirim?

Constructor Overloading kullanabilirsiniz.

4. Varsayılan yapıcı metot nedir?

Varsayılan yapıcı metot, sınıfın özel bir yapılandırıcı metot kullanılmadan tanımlandığında otomatik olarak çağrılan yapıcı metottur.

5. Copy constructor nedir?

Bir nesnenin bir kopyasını oluşturmak için kullanılan bir kopyalayıcı yapıcı metottur. Bu, orijinal nesnenin tamamımıyla aynı özelliklerine sahip yeni bir nesne oluşturmak için kullanılır."

Konstruktor Çeşitleriyle Nesne Yönelimli Programlama Nasıl Yapılır?

Adı : Konstruktor Çeşitleriyle Nesne Yönelimli Programlama Nasıl Yapılır?

Nesne yönelimli programlama (OOP), kodlarınızın daha düzenli, anlaşılır ve genişletilebilir olmasını sağlayan bir programlama paradigmasıdır. OOP, birçok farklı özellik içerir ancak bu yazıda konumuz konstruktor ve çeşitleri olacaktır. Bu yazıda, Nesne Yönelimli Programlama nasıl yapılır, konstruktorlar nedir, farklı türleri nelerdir ve nasıl kullanılır, örnekler vererek anlatacağız.

####Nesne Yönelimli Programlama Nedir?

OOP, programlamanın nesne adı verilen temel öğelerle yapıldığı bir paradigmadır. Bir nesne, belli bir amacı yerine getiren veri ve davranışların birleşimidir. Örneğin, bir araba bir nesnedir ve içinde bulunan motor, tekerlekler, vitese takımı, frenler vb. verilerle birlikte hareket edebilir. Bu nesne, önceden tanımlanmış bir dizi özellik(üye değişkenleri) ve davranışlar(üye fonksiyonları) içerir. OOP, bu nesneler arasındaki etkileşimlerin yönetilmesine odaklanır. OOP, programlamada sınıflar, nesneler, yöntemler, kalıtım ve geri çağrılar gibi farklı kavramları içerir.

#### Konstruktor Nedir?

Bir sınıfın bir nesnesi oluşturulduğunda,hafızada iç içe geçmiş tüm veri yapıları hafızada yer eder. Bu veri yapıları için varsayılan değerler atanmış olsalar bile, programcı tarafından özel bir değer atama işlemi yapılması gerekir. İşte bu sürece \"konstrüktör neticesinde bir sınıfın nesnesini bellekte oluşturma\" denir. Konstrüktörler, yeni bir nesneyi başlatmak ve özelliklerini ayarlamak için kullanılır. Konstruktorlar, sınıf nesnesi yaratıldığında otomatik olarak çağrılan özel metodlardır.

#### Konstruktor Çeşitleri Nelerdir?

1.Default Constructor
2.Parametreli Constructor
3.Copy Constructor
4.Constructor Overloading
5.Varsayılan ve Parametreli Constructor Kullanımı

#### Default Constructor

Varsayılan yapıcı metot, sınıfın özel bir yapılandırıcı metot kullanılmadan tanımlandığında otomatik olarak çağrılan yapıcı metottur. Kodlu bir gövdeye sahip olmasa da, otomatik olarak tüm üye değişkenlerine varsayılan değerler atanır. Bu nedenle, ayarlamaları yapmadan önce bir sınıfın nesnesini oluşturabilirsiniz. Örneğin, C++ dilinde varsayılan yapılandırıcıyı kullanarak bir sınıf nesnesini oluşturabilirsiniz:

```C++
class Araba
{
public:
int hız; //üye değişkeni
Araba(): hız(0) {}; //varsayılan yapıcı metot
};
```

Yukarıdaki kod, Araba sınıfının bir nesnesini otomatik olarak hız değişkenine atanmış varsayılan değer ile oluşturacaktır.

#### Parametreli Constructor

Parametreli bir yapılandırıcı metot, nesneleri önceden tanımlanmış değerlere göre yapmak için bir parametre listesi kullanır. Bu, her nesne için farklı bir varsayılan değer atanabileceği anlamına gelir. Örneğin, Araba sınıfı için parametreli yapıcı metot aşağıdaki gibi olabilir:

```C++
class Araba
{
public:
int hız; //üye değişkeni
Araba(int h): hız(h) {}; //parametreli yapıcı metot
};
```

Yukarıdaki kod, Araba sınıfının bir nesnesini hız değişkenine atanmış değer ile oluşturacaktır.

#### Copy Constructor

Bir nesnenin bir kopyasını oluşturmak için bir kopyalayıcı yapıcı metot kullanılır. Bu, orijinal nesnenin tamamımıyla aynı özelliklerine sahip yeni bir nesne oluşturmak için kullanılır. Burada kullanılan kopyalayıcı yapıcı metot, bir nesneyi ve değerlerini parametre olarak aldıktan sonra özellikleri kopyalar. Örneğin:

```C++
class Araba
{
public:
int hız;
Araba(int h) : hız(h) {};//Parametreli Constructor
Araba(const Araba& other) : hız(other.hız) {} //Copy Constructor.
};
```

Yukarıdaki kodda, kopyalayıcı yapıcı, diğer Araba nesnesinin hızını yeni nesneye kopyalar.

#### Constructor Overloading

Constructor Overloading, birden fazla yapıcı metot tanımlama yöntemidir. Bu, aynı sınıfın farklı seçeneklerine sahip çeşitli nesneler için farklı yapılandırıcı metodlar oluşturmak için kullanılır. Farklı sayıda parametrelere ve parametrelerin farklı tiplerine sahip birden fazla yapılandırıcı metot kullanılabilir.

```C++
class Araba
{
public:
int hız;
Araba() : hız(0) {} //varsayılan yapıcı metot
Araba(int h) : hız(h) {} //parametreli yapıcı metot
Araba(const Araba& other) : hız(other.hız) {} //copy constructor
};
```

Yukarıdaki kod, Araba sınıfı için varsayılan yapıcı, parametreli yapıcı ve kopyalayıcı yapıcı kullanarak constructor overloading uygulandığını göstermektedir.

#### Varsayılan ve Parametreli Constructor Kullanımı

Normalde, bir nesneyi create ettiğiniz zaman, sınıfın varsayılan olan yapıcı metodu çağrılır. Eğer bu sınıfın varsayılan yapıcı metodu tanımlanmazsa, C++ otomatik olarak varsayılan yapıcı metodu atar. Fakat, eğer sınıfınız için farklı varsayılanlıklar belirleyecekseniz, o zaman varsayılan yapıcı metot yerine parametreli yapıcı metot kullanılır. Nasıl kullanabileceğinize dair bir örnek:

```C++
class Araba
{
public:
int modelYili;
string marka;
Araba(){
modelYili= 2010;
marka= \"Mercedes\";
}
Araba(int yr, string brnd){
modelYili= yr;
marka= brnd;
}
};
```

Yukarıdaki kodda, Varsayılan constructor sınıf nesnesi için bir varsayılanlık değeri üretir. Parametreli yapıcı metot ise nesne oluşturulurken parametreleri alır ve belirlediğiniz değerlere göre nesne oluşturur.

#### Uygulamalarda Konstruktorlar

Konstruktor kullanımı, birçok farklı yerde karşımıza çıkar. Örneğin, bir nesne veri yapısında yeni bir nesne oluşturmak veya bir dosya işlemede veriler okunurken nesneyi hazırlamak için kullanılabilir. Ayrıca, OOP uygulamaları, büyük projelerde kodun daha okunaklı, anlaşılabilir hale getirilmesine yardımcı olan konstruktor kullanımı için farklı yöntemler içerir.

### Sık Sorulan Sorular

1. Konstruktorlar ne işe yarar?

Konstruktorlar, yeni bir nesneyi başlatmak ve özelliklerini ayarlamak için kullanılır.

2. Konstruktor kullanmadan nesne oluşturulabilir mi?

Evet, konstruktor kullanmadan nesne oluşturulabilir ancak varsayılan değerler atanır.

3. Farklı konstruktorlar tanımlamak için ne yapabilirim?

Constructor Overloading kullanabilirsiniz.

4. Varsayılan yapıcı metot nedir?

Varsayılan yapıcı metot, sınıfın özel bir yapılandırıcı metot kullanılmadan tanımlandığında otomatik olarak çağrılan yapıcı metottur.

5. Copy constructor nedir?

Bir nesnenin bir kopyasını oluşturmak için kullanılan bir kopyalayıcı yapıcı metottur. Bu, orijinal nesnenin tamamımıyla aynı özelliklerine sahip yeni bir nesne oluşturmak için kullanılır."


Doktor & Medikal Web Sitesi

Onlarca Doktor & Medikal Web sitesinden biri mutlaka size göre!

*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle


İşlev Üzerinden Yöntem programlama sınıf metot parametre HTML kod tekrarı okunabilirlik esneklik hesap makinesi konstruktor obje nesne yönelimli programlama