*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
Unity, mobil oyun veya uygulama geliştiricilerinin genellikle kullandığı popüler bir oyun motorudur. Bunun nedeni, teknik nedenlerin yanı sıra, Unity’nin büyük bir UI ekosistemine sahip olmasıdır. Bu ekosistem, geliştiricilerin oyun veya uygulamalarının kullanıcı arayüzlerini kolayca oluşturma ve yönetme olanağı sağlar.
UI Boyutlandırma için, Unity’de referans alınacak iki farklı kavram vardır: Ekrana Göre Ayarlama (Screen Space) ve Dünya Koordinatlarına Göre Ayarlama (World Space).
Ekrana Göre Ayarlama
Ekrana göre ayarlama, UI elemanları için yazılım bünyesinde özellikle tasarlanmış bir koordinat düzenidir. Bu, yatay (X) ve dikey (Y) eksenlerde, ekrandaki piksel değerleri olarak ifade edilir. Bu koordinat düzeni, ekranın sol üst köşesini (0,0) koordinatı olarak alarak, ekranın içindeki noktalara ilişkin konumları belirler.
Bu düzen, özellikle UI elemanlarının ekranın boyutuna göre boyutlandırılmaları ve ekranın farklı boyutlarına göre uyumluluğunun korunmasını sağlamak için oldukça kullanışlıdır. Örneğin, bir butonun ekranın sol alt köşesinde kalması için X koordinatının 0, Y koordinatının 0 olması gerekir.
Ekran boyutlandırması, çoğu durumda, UI elemanlarının ekranın boyutuna otomatik olarak uyacak şekilde ayarlanması için geliştirilmiş özel komut dosyaları kullanılarak yapılır. Bu nedenle, kod yazma konusunda bilgi sahibi olmayanlar bile UI elemanlarını ekran boyutlarına göre ayarlayabilirler.
Dünya Koordinatlarına Göre Ayarlama
Dünya koordinatlarına göre ayarlama da, UI elemanlarının ekranın boyutuna göre otomatik olarak boyutlandırılmasını sağlar. Ancak farklı olarak, dünya koordinatlarındaki bir cisme veya nesneye referans alınmaktadır. Bu nedenle, UI elemanlarının dünya koordinatlarına göre ayarlanması, ekran koordinatlarına göre ayarlanmalarına göre daha çok kodlama becerisi ve dikkat gerektirir.
Dünya koordinatlarına göre ayarlama ile, kameranın uç noktasından açıya, çeşitli seviyelerde UI elemanlarını yerleştirebilirsiniz. Ancak burada, daha ciddi boyutlandırma zorlukları ortaya çıkacağından, ekran boyutlandırmasına göre daha karmaşık hale gelir.
Örnek
Örneğin, bir oyunda ana menü her zaman sol üst köşede görüntülenir. Oyunun ekran boyutlarındaki değişiklikler nedeniyle, ana menünün mostoğrafik koordinatlarında sabit bir değer olduğunda, her oyuncunun ekran boyutlarına göre farklı boyutlarda oynayabileceği bir durum ortaya çıkabilir. Bunu çözmek için, genellikle kullanılan bir yöntem, ekrana göre boyutlandırmadır. Bu şekilde, ana menü ekran boyutuna göre büyür veya küçülür ve oyuncular her zaman aynı arayüzü görürler.
Sık Sorulan Sorular
S. UI elemanlarını boyutlandırmanın en kolay yolu nedir?
C. Ekran boyutlandırması yöntemi genellikle en kolay yöntemdir. Doğru bir kodlama uzmanlığına gerek duymadan, UI elemanlarını ekranın sistem ölçülerine göre ayarlamanızı sağlar.
S. Ekran boyutlandırması anlamı nedir?
C. Ekran boyutlandırma, ekranın boyutuna göre UI elemanlarının boyutunu otomatik olarak ayarlamanızı sağlayan bir tekniktir.
S. Dünya koordinatlarına göre ayarlama anlamı nedir?
C. Dünya koordinatlarına göre ayarlama, dünya koordinatlarındaki bir nesneye veya cisme referans alınarak UI elemanlarının boyutunu otomatik olarak ayarlama yöntemidir."
Unity, mobil oyun veya uygulama geliştiricilerinin genellikle kullandığı popüler bir oyun motorudur. Bunun nedeni, teknik nedenlerin yanı sıra, Unity’nin büyük bir UI ekosistemine sahip olmasıdır. Bu ekosistem, geliştiricilerin oyun veya uygulamalarının kullanıcı arayüzlerini kolayca oluşturma ve yönetme olanağı sağlar.
UI Boyutlandırma için, Unity’de referans alınacak iki farklı kavram vardır: Ekrana Göre Ayarlama (Screen Space) ve Dünya Koordinatlarına Göre Ayarlama (World Space).
Ekrana Göre Ayarlama
Ekrana göre ayarlama, UI elemanları için yazılım bünyesinde özellikle tasarlanmış bir koordinat düzenidir. Bu, yatay (X) ve dikey (Y) eksenlerde, ekrandaki piksel değerleri olarak ifade edilir. Bu koordinat düzeni, ekranın sol üst köşesini (0,0) koordinatı olarak alarak, ekranın içindeki noktalara ilişkin konumları belirler.
Bu düzen, özellikle UI elemanlarının ekranın boyutuna göre boyutlandırılmaları ve ekranın farklı boyutlarına göre uyumluluğunun korunmasını sağlamak için oldukça kullanışlıdır. Örneğin, bir butonun ekranın sol alt köşesinde kalması için X koordinatının 0, Y koordinatının 0 olması gerekir.
Ekran boyutlandırması, çoğu durumda, UI elemanlarının ekranın boyutuna otomatik olarak uyacak şekilde ayarlanması için geliştirilmiş özel komut dosyaları kullanılarak yapılır. Bu nedenle, kod yazma konusunda bilgi sahibi olmayanlar bile UI elemanlarını ekran boyutlarına göre ayarlayabilirler.
Dünya Koordinatlarına Göre Ayarlama
Dünya koordinatlarına göre ayarlama da, UI elemanlarının ekranın boyutuna göre otomatik olarak boyutlandırılmasını sağlar. Ancak farklı olarak, dünya koordinatlarındaki bir cisme veya nesneye referans alınmaktadır. Bu nedenle, UI elemanlarının dünya koordinatlarına göre ayarlanması, ekran koordinatlarına göre ayarlanmalarına göre daha çok kodlama becerisi ve dikkat gerektirir.
Dünya koordinatlarına göre ayarlama ile, kameranın uç noktasından açıya, çeşitli seviyelerde UI elemanlarını yerleştirebilirsiniz. Ancak burada, daha ciddi boyutlandırma zorlukları ortaya çıkacağından, ekran boyutlandırmasına göre daha karmaşık hale gelir.
Örnek
Örneğin, bir oyunda ana menü her zaman sol üst köşede görüntülenir. Oyunun ekran boyutlarındaki değişiklikler nedeniyle, ana menünün mostoğrafik koordinatlarında sabit bir değer olduğunda, her oyuncunun ekran boyutlarına göre farklı boyutlarda oynayabileceği bir durum ortaya çıkabilir. Bunu çözmek için, genellikle kullanılan bir yöntem, ekrana göre boyutlandırmadır. Bu şekilde, ana menü ekran boyutuna göre büyür veya küçülür ve oyuncular her zaman aynı arayüzü görürler.
Sık Sorulan Sorular
S. UI elemanlarını boyutlandırmanın en kolay yolu nedir?
C. Ekran boyutlandırması yöntemi genellikle en kolay yöntemdir. Doğru bir kodlama uzmanlığına gerek duymadan, UI elemanlarını ekranın sistem ölçülerine göre ayarlamanızı sağlar.
S. Ekran boyutlandırması anlamı nedir?
C. Ekran boyutlandırma, ekranın boyutuna göre UI elemanlarının boyutunu otomatik olarak ayarlamanızı sağlayan bir tekniktir.
S. Dünya koordinatlarına göre ayarlama anlamı nedir?
C. Dünya koordinatlarına göre ayarlama, dünya koordinatlarındaki bir nesneye veya cisme referans alınarak UI elemanlarının boyutunu otomatik olarak ayarlama yöntemidir."
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle