*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle
Mobil cihazların yaygınlaşması ve kullanımının artmasıyla birlikte, mobil uygulama pazarlama da oldukça önem kazanmıştır. Mobil uygulama pazarlama kavramı, firmanın bir mobil uygulama tasarlaması, geliştirmesi ve yayınlaması sürecinde uygulanan pazarlama stratejilerini ifade eder. Bu yazıda, mobil uygulama pazarlama yöntemleri hakkında detaylı bir şekilde bahsedip, değişik örnekler vererek konunun anlaşılabilmesi amaçlanmaktadır.
1. ASO (App Store Optimizasyonu)
ASO, mobil uygulama tarafında SEO’ya benzer bir kavramdır. Mobil uygulama mağazaya upload edilirken bu mağaza üzerinden optimize edilmesidir. ASO, anahtar kelime araştırması, uygulama açıklaması, tanıtım videosu, ana ekran görüntüsü, kullanıcı yorumları gibi faktörlerin düzenlenmesiyle gerçekleştirilir.
Örnek: Shazam uygulaması, ASO stratejisi ile Google Play Store'da 500 milyon indirmeye ulaşmıştır. Uygulamanın açıklamaları, anahtar kelimeleri ve görselleri tüm platformlarda optimize edilmiştir.
2. Push Bildirimleri
Push bildirimleri, uygulama kullanıcılarının cihazlarına gönderdiği kısa mesajlardır. Bildirimler çoğu zaman, uygulamayı indirip kullanmaları için bir teşvik olarak tasarlanmıştır. Firmanın bir indirim kampanyası, ürün lansmanı veya haber değeri olan diğer konularda bildirimleri kullanabilir.
Örnek: Heinz, etkin bir push bildirim kampanyası kullanarak, kullanıcılarının süpermarket raflarında kendi ürünlerini bulmalarına yardımcı olmuştur. Kullanıcıların ürünü bulmak için ürün barkodunu okutarak avantajlarından yararlanmalarını sağlamıştır.
3. Reklamcılık
Mobil reklamcılık, kullanıcıların takip ettikleri diğer uygulamalara reklam yerleştirmeyi ve görüntülemeyi hedefler. Firmanın uygulamasını tanıtmak için genellikle bir reklam bütçesi ayrılır.
Örnek: Nike, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla birlikte, uygulamanın reklamını yapmak için birçok farklı dijital kanalda reklam vermiştir. Ancak, en etkili reklam yöntemi, Nike şirketinin ürünlerini ve stratejilerini izleyen sporcuların takip ettiği ücretsiz spor uygulamalarında reklam yapmaktır.
4. Affiliate Marketing
Uygulamanızı tanıtmak için, diğer şirketlere ait uygulamalar için satılan bir reklam alanı rezerve edebilirsiniz. Buna affiliate marketing denir. Affiliate marketing, takip eden diğer uygulamalardaki reklamların kendi reklamınıza bağlı olarak ücretlendirilmesidir.
Örnek: Spotify, diğer uygulamalarda Spotify aboneliği hakkında bir reklam yeri satın alarak kendi uygulamasını pazarlamayı tercih etmiştir. Böylece, uygulamasını sadece müzik severlere değil, farklı kitlelere de tanıtmıştır.
5. Viral Pazarlama
Viral pazarlama, içerikli reklam kampanyalarının en etkili olanıdır. Hedef, kullanıcılara içeriklerini arkadaşlarıyla paylaşmaları için bir teşvik vermektedir. Bu teşvik çekiliş yapabilir, bir kupon veya bir hediye kartı olabilir.
Örnek: Snapchat uygulaması, fotoğraf ve video paylaşımıyla virale pazarlama stratejisinden yararlandığı bilinmektedir. Snapchat, yenilikçi filtreler, yüz değiştirme özellikleri ve benzeri ögelerle kullanıcılara kendilerini eğlendirmeleri ve bu özellikleri arkadaşlarıyla paylaşmaları için bir teşvik vermektedir.
Mobil uygulama pazarlaması, takipçilerinizi ve kullanıcılarınızı artırmak için birçok yöntem sunmaktadır. ASO, Push Bildirimleri, Reklamcılık, Affiliate Marketing ve Viral Pazarlama bu yöntemler arasında en belirgin olanlardandır. Firmanızın belirlediği hedeflere göre, doğru yöntemi seçme ve uygulama konusunda deneyimli bir yazılım firması ile çalışma ise son derece önemlidir.
Mobil cihazların yaygınlaşması ve kullanımının artmasıyla birlikte, mobil uygulama pazarlama da oldukça önem kazanmıştır. Mobil uygulama pazarlama kavramı, firmanın bir mobil uygulama tasarlaması, geliştirmesi ve yayınlaması sürecinde uygulanan pazarlama stratejilerini ifade eder. Bu yazıda, mobil uygulama pazarlama yöntemleri hakkında detaylı bir şekilde bahsedip, değişik örnekler vererek konunun anlaşılabilmesi amaçlanmaktadır.
1. ASO (App Store Optimizasyonu)
ASO, mobil uygulama tarafında SEO’ya benzer bir kavramdır. Mobil uygulama mağazaya upload edilirken bu mağaza üzerinden optimize edilmesidir. ASO, anahtar kelime araştırması, uygulama açıklaması, tanıtım videosu, ana ekran görüntüsü, kullanıcı yorumları gibi faktörlerin düzenlenmesiyle gerçekleştirilir.
Örnek: Shazam uygulaması, ASO stratejisi ile Google Play Store'da 500 milyon indirmeye ulaşmıştır. Uygulamanın açıklamaları, anahtar kelimeleri ve görselleri tüm platformlarda optimize edilmiştir.
2. Push Bildirimleri
Push bildirimleri, uygulama kullanıcılarının cihazlarına gönderdiği kısa mesajlardır. Bildirimler çoğu zaman, uygulamayı indirip kullanmaları için bir teşvik olarak tasarlanmıştır. Firmanın bir indirim kampanyası, ürün lansmanı veya haber değeri olan diğer konularda bildirimleri kullanabilir.
Örnek: Heinz, etkin bir push bildirim kampanyası kullanarak, kullanıcılarının süpermarket raflarında kendi ürünlerini bulmalarına yardımcı olmuştur. Kullanıcıların ürünü bulmak için ürün barkodunu okutarak avantajlarından yararlanmalarını sağlamıştır.
3. Reklamcılık
Mobil reklamcılık, kullanıcıların takip ettikleri diğer uygulamalara reklam yerleştirmeyi ve görüntülemeyi hedefler. Firmanın uygulamasını tanıtmak için genellikle bir reklam bütçesi ayrılır.
Örnek: Nike, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla birlikte, uygulamanın reklamını yapmak için birçok farklı dijital kanalda reklam vermiştir. Ancak, en etkili reklam yöntemi, Nike şirketinin ürünlerini ve stratejilerini izleyen sporcuların takip ettiği ücretsiz spor uygulamalarında reklam yapmaktır.
4. Affiliate Marketing
Uygulamanızı tanıtmak için, diğer şirketlere ait uygulamalar için satılan bir reklam alanı rezerve edebilirsiniz. Buna affiliate marketing denir. Affiliate marketing, takip eden diğer uygulamalardaki reklamların kendi reklamınıza bağlı olarak ücretlendirilmesidir.
Örnek: Spotify, diğer uygulamalarda Spotify aboneliği hakkında bir reklam yeri satın alarak kendi uygulamasını pazarlamayı tercih etmiştir. Böylece, uygulamasını sadece müzik severlere değil, farklı kitlelere de tanıtmıştır.
5. Viral Pazarlama
Viral pazarlama, içerikli reklam kampanyalarının en etkili olanıdır. Hedef, kullanıcılara içeriklerini arkadaşlarıyla paylaşmaları için bir teşvik vermektedir. Bu teşvik çekiliş yapabilir, bir kupon veya bir hediye kartı olabilir.
Örnek: Snapchat uygulaması, fotoğraf ve video paylaşımıyla virale pazarlama stratejisinden yararlandığı bilinmektedir. Snapchat, yenilikçi filtreler, yüz değiştirme özellikleri ve benzeri ögelerle kullanıcılara kendilerini eğlendirmeleri ve bu özellikleri arkadaşlarıyla paylaşmaları için bir teşvik vermektedir.
Mobil uygulama pazarlaması, takipçilerinizi ve kullanıcılarınızı artırmak için birçok yöntem sunmaktadır. ASO, Push Bildirimleri, Reklamcılık, Affiliate Marketing ve Viral Pazarlama bu yöntemler arasında en belirgin olanlardandır. Firmanızın belirlediği hedeflere göre, doğru yöntemi seçme ve uygulama konusunda deneyimli bir yazılım firması ile çalışma ise son derece önemlidir.
*256 Bit SSL Sertifikası * Full Mobil Uyumlu * Full SEO Uyumlu
İsterseniz Mobil Uygulama Seçeneğiyle